Lietuvos muzikos informacijos centras ką tik išleido naują albumą „Choir Vilnius. Circle Ending“, kuriame išgirsite tris eksperimentines kompozicijas chorui su elektronika. Valstybinio choro „Vilnius“ iniciatyva dar 2018 metais vykusiame projekte „Vilnius LAB“ trys jaunieji kompozitoriai A. Arutiunian, Monikaze ir M. L. Pranulis turėjo išskirtinę galimybę itin glaudžiai bendradarbiauti ir eksperimentuoti su choru.
Kaip albumo anotacijoje rašo muzikologė Paulina Sofija Nalivaikaitė, 2018 m. Valstybinio choro „Vilnius“ kolektyvas surengė projektą „Vilnius LAB“, kuriame kvietė jaunus kompozitorius eksperimentuoti garsyno srityje, bendradarbiauti su kitų meno šakų kūrėjais ir taikyti multimedijinius, erdvinius sprendimus, ieškoti naujų išraiškos formų. Konkursą laimėjo Mantvydo Leono Pranulio, Andriaus Arutiuniano ir Monikaze idėjos.
Kūrybinių dirbtuvių metu su choru „Vilnius“, jo vyriausiuoju dirigentu Artūru Dambrausku ir mentoriumi, kompozitoriumi Mārtiņšu Viļumsu, jaunieji kūrėjai parengė tris kompozicijas chorui su elektronika, kurios ir skamba šiame albume. Kūriniai Lietuvos muzikos informacijos centro iniciatyva 2021 metais buvo įrašyti choro „Vilnius“ studijoje.
„Patirtis buvo gan unikali, nes turėjome galimybę repetuoti su visu choru kūrybinio proceso metu, o tai leido išmėginti elektroniką, efektus bei įvairias idėjas gyvai, dar prieš jas užfiksuojant partitūroje. Toks procesas atveria duris visai kito lygio eksperimentams. Tiesiogiai bendraujant su atlikėjais kur kas lengviau paaiškinti savo užmačias, juk gali norimą garsą tiesiog padainuoti ar vaizdžiai apibūdinti, užuot nurodydamas instrukcijomis partitūroje.Taip pat yra smagu išgirsti jų idėjas, įsijausti į atlikėjo vaidmenį, pajusti muziką iš kitos perspektyvos“, – apie savo patirtį pasakojo Monikaze.
„Kūrinys „We, the Chorus“ atsirado mąstant apie sambūrio formas, kaip jose niveliuojasi balsai, garsai ir dažniai. Auto-tune technologija tapo mano kertiniu kompoziciniu metodu – choro balsai perleidžiami per juos tobulai sustyguojantį algoritmą, o kiekviena mikro-intonacija tampa dar vienu muzikinės traukos centru“, – kūrybinio proceso detalėmis dalinosi kompozitorius Andrius Arutiunian.
„Džiaugiuosi gavęs galimybę paeksperimentuoti kartu su tokiu brandžiu ir profesionaliu choru. Jaučiuosi dėkingas už šią galimybę chorui, jo vadovui A. Dambrauskui ir mentoriui M. Vilumsui, kurie visokeriopai prisidėjo prie kompozicijos vystymo ir tapsmo tuo, ką galėsite išgirsti šiame albume“, – apie savo kūrinį „Not allowed“ pasakojo M. L. Pranulis.
Albumui „Choir Vilnius. Circle Ending“ dizainą sukūrė Liudas Parulskis. Čia talpinami ne tik trijų kompozitorių kūrybos eksperimentai, bet ir žymimi jų kūrybinės raidos kertiniai taškai. „M. L. Pranulis anksčiau (ir dabar) žinomas kaip džiazo muzikantas. „Not Allowed“ yra jo pirma stambesnės formos akademinės muzikos kompozicija. A. Arutiunian tarsi anksčiau nebuvo rašęs chorui, taigi pasisveikina su juo pačiu kūrinio pavadinimu „We, the Chorus“. Dvilypė kūrybinė asmenybė M. Zenkevičiūtė / Monikaze anksčiau savo tikrąja pavarde pristatydavo akademinio žanro kūrinius, o pseudonimu – rafinuotą klubinę elektroninę muziką. Kūrinyje „Circle Ending“ ji pirmą kartą suliejo jas į viena, ir tęsia tai savo vėlesniais kūriniais“, – pasakojo albumo prodiuseris Linas Paulauskis.
„Choir Vilnius. Circle Ending“ albumą su dvikalbiu bukletu ir QR kodu klausymuisi internete galima įsigyti e. parduotuvėje „MusicLithuania.com“ ir platformoje „Bandcamp“. Albumo leidybą finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
:
Greta Jakobsonaitė