Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausias choreografas Aurelijus Liškauskas su pasidžiavimu kalba apie atsinaujinusią bei rekordiškai išaugusią teatro baleto trupę, kuriai jis vadovauja kartu su Baleto trupės meno vadove Jelena Lebedeva. „Baleto trupėje tebuvo likę 6 šokėjai, dabar jų jau 27, tad stengiamės įžvelgti kiekvieno galimybes“, – sako A. Liškauskas.
Papasakokite apie baleto trupę…
Mūsų trupė maža, bet greitai auganti. Spektaklių labai daug ir statomi nauji, vis sudėtingesni ir ambicingesni. Turbūt pastebėjote, kad baleto linija Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre tapo labai pastebima ir vis ryškėja. Stengiamės įžvelgti kiekvieno galimybes: tiek trupės senbuvio, tiek ir naujoko. Ir pagrindinį vaidmenį čia galima gauti greičiau, nors kitose trupėse jo tektų ilgai laukti. Tam tikra prasme tai rizika: gerai nepamatavus jėgų ir šokėjui paskyrus per sudėtingą vaidmenį, menininkas gali tiesiog „sudegti“ – nebenorėti šokti, prarasti pasitikėjimą savimi… Tačiau kol kas mūsų sprendimai pasiteisina.
„Eglės žalčių karalienės“ spektaklyje galima išvysti daug debiutų?
Kruopščiai rinkomės, kas gali šokti šio spektaklio pagrindinius vaidmenis. Rugsėjo 10 d. Žvejų rūmuose Eglės partija pirmą kartą patikėta ukrainiečių šokėjai Irynai Suslo, kurią peržiūros metu įsidėmėjo ir pas mus statomo šokio spektaklio “Faustas” choreografas Robertas Bondara. Tikimės, kad I. Suslo debiutas bus ne mažiau sėkmingas nei anksčiau Eglę šokusių solisčių Julijos Stankevičiūtės ir Aušros Krasauskaitės. I. Suslo atvyko iš Kijevo, kur liepą Serge’o Lifario choreografijos koledže baigė baleto klasę. Galimybės šokti mūsų trupėje ji laukė ir siekė ištisus metus, nes čia šoka jos širdies draugas Ilya Temchenko… „Eglėje žalčių karalienėje“ jis atlieka Ąžuolo partiją, o dar viena trupės naujokė Oleksandra Borodina yra Drebulė. O. Borodina su pagyrimu baigė tą patį Kijevo Serge’o Lifario choreografijos koledžą, jau stažavosi Amsterdame. Džiugu, kad pavyksta atrasti šokio „perliukų“.
Eglės sesėmis spektaklyje tampa Eiva Dobilaitė ir Daria Verovka. D. Verovka šiame pastatyme jau yra repetavusi ir Drebulę, ir net pačią Eglę. Sparčiai tobulėja ir šokėjas Artem Kolbasinskyi: spektaklyje jam skirtas Tėvo vaidmuo. Pamenu, pirmą darbo mūsų trupėje pusmetį jis dar mąstė, dairėsi aplink, svarstė, ar jam čia patinka. Bet prieš karantiną sustiprėjo, šovė aukštyn. Pavasarį, kai trupė repetuodavo virtualiai, daug dėmesio buvo skiriama kūno stiprinimo pratimams. A. Kolbasinskyi – akivaizdus pavyzdys, kiek daug naudos tai davė. Šokėjas puikiai atsiskleidė ir jau šį sezoną rodytame šokio spektaklyje „Altorių šešėly“, kur atliko Varioko vaidmenį. Šiame spektaklyje jam teko tikriausiai sunkiausia užduotis iš visų trupės naujokų.
Ar turime ir daugiau naujų šokėjų?
Muzikinio teatro trupėje karjerą pradėjo Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus absolventai: Ksenija Jermakova, Airisė Gudonytė, Pavel Berezovskij. Rugsėjo 10-osios „Eglės žalčių karalienės“ spektaklyje, vandens pasaulio scenoje, jie pirmą kartą išėjo į Žvejų rūmų didžiąją sceną.
Baleto repetitorius, buvęs trupės šokėjas Ričardas Jankevičius atranda vis naujų būdų, kaip sparčiau treniruoti naujokus bei įvesti juos į repertuarinius spektaklius. Šokėjai studijuoja spektaklių vaizdo įrašus, gauna vertingų patarimų bei užduočių ir, žinoma, daug dirba individualiai. Šokėjai sugeba netgi tuo pačiu metu repetuoti skirtingas vieno spektaklio partijas. Tai sudėtingas darbas, reikalaujantis ypatingo R. Jankevičiaus profesionalumo ir koncentracijos. Dėkingi esame ir „Eglės žalčių karalienės“ Žilvino vaidmens atlikėjui Mantui Černeckui, ir buvusiai LNOBT balerinai, Muzikinio teatro Baleto meno vadovei Jelenai Lebedevai, kurie daug padeda spektaklio solistams.
Kuo bus ypatingas naujas sezonas?
Strateguojame trejus-penkerius metus į priekį, bet gyvename šia diena. O ji kaskart kitokia. Naujas sezonas bus labai intensyvus: tik sparčiai žengdami per metus galime pasiekti tai, ko kitos trupės pasiekia per kelerius metus.
Visą baleto trupę scenoje vienu metu išvysite naujo sezono šokio spektaklyje „Graikas Zorba“. Šiemet dėl pandemijos negalėsime pasikviesti užsienio baleto žvaigždžių, nes joms tektų karantinuotis dvi savaites. Tad pagrindines partijas atliks mūsų trupės šokėjai: Zorbos – Mykhailo Mordasov, Marinos – Daria Verovka, Džono – Ilya Temchenko, Roman Semenenko, Manoliou – Arsak Gyozalyan, kviestinis – Mantas Černeckas. Masiniuose šokiuose pasirodys ir naujokai, atvykę iš Ukrainos, Bulgarijos, Lenkijos, Italijos, Vokietijos teatrų bei Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus.
Pagaliau išvysime seniai žadėtą projektą „Dėmesio! Baletas“?
Į spalio 22-ąją jis atkeltas iš balandžio 29-osios, Tarptautinės šokio dienos. Toks koncertas, sudarytas iš daugiau kaip pusmetį pačių trupės šokėjų kurtų choreografinių kompozicijų, vyks pirmą kartą. Artistams tai bus puiki proga atsiskleisti kaip choreografams, kostiumų ar šviesų dailininkams – žodžiu, viso miniatiūrinio spektaklio kūrėjams. Savo kompozicijas ruošia E. Dobilaitė, D. Verovka ir kt. Naują choreografinę kompoziciją pristatys ir „Auksiniu scenos kryžiumi“ apdovanota choreografė A. Krasauskaitė. Tikiuosi, renginys taps tradiciniu, nes „Dėmesio! Baletas“ repertuare suplanuotas ir 2021 m. balandžio 29 d.
Nekantriai lauksime „Fausto“ premjeros…
Šį šokio spektaklį Muzikiniame teatre stato žinomas lenkų choreografas, Poznanės Didžiojo teatro baleto meno vadovas Robertas Bondara ir scenografė, kostiumų dailininkė Martyna Kander. R. Bondara jau repetevo su mūsų baleto trupe liepos mėnesį. Noriu pasidžiaugti choreografo tyliai ištartu teiginiu, kad Muzikinio teatro trupė jo nenuvylė, ji sparčiai auga ir yra labai perspektyvi. Iki premjeros R. Bondara į Klaipėdą darbui su trupe atvyks dar du kartus. „Fausto“ solistai kol kas nėra atrinkti, bet tai bus mūsų trupės šokėjai. Džiugina tai, kad choreografui dauguma šokėjų atrodo daug žadantys, todėl jis ir neskuba skirstyti vaidmenų, suteikia šansą pasistengti ir kiekvienam tikėtis pagrindinės partijos.
Kada išvysime šokio spektaklį „Spragtukas“?
Gruodžio 11 d. „Švyturio“ arenoje, o gruodžio 18 d. – Vilniaus „Siemens“ arenoje. Gruodžio 6 d. Žvejų rūmuose rodysime edukacinę šio spektaklio versiją. Klaros partiją joje pirmą kartą atliks O. Borodina, jos partneris bus pernai „Spragtuke“ žibėjęs M. Mordasov. Spragtuko-Princo partiją šįmet pirmą kartą šoks ir Roman Semenenko, su pagyrimu baigęs baleto studijas Ukrainoje. O štai pernai Klarą šokusi Kira Tykhonova, deja, mūsų trupę paliko, Klaipėdoje sutikusi savo širdies Princą… Žiūrovai myli šokėjus ne tik ant scenos.
Gera naujiena, kad „Spragtuko“ choreografas Kirill Simonov sugrįžta dirbti į Klaipėdą. Koks bus jo naujas spektaklis?
Rengiame ypatingą premjerą, ypač tinkančią Švento Valentino dienai. Vasario 14 d. visų laukiame Sergejaus Prokofjevo balete „Romeo ir Džuljeta“. Jį ir statys K. Simonov, pernai nudžiuginęs originaliu „Spragtuko“ pastatymu Lietuvos arenose. Naują pastatymą jis taip pat kurs didelėms erdvėms – Švyturio ir „Siemens” arenoms. Tačiau spektaklį bus galima pritaikyti ir mažesnei scenai: balandį „Romeo ir Džuljetą“ jau rodysime Žvejų rūmų scenoje.
Šokio spektaklis bylos apie meilę be įprasto saldumo: juk ne visos karštų jausmų istorijos baigiasi gerai. „Romeo ir Džuljeta“ atspindės ne tik meilę, aistrą, bet ir neapykantą, mirtį…
Pasaulyje žinomo choreografo K. Simonovo noras vėl statyti spektaklį Klaipėdoje leidžia mums didžiuotis savo trupe, nes šis kūrėjas garsėja reiklumu šokėjams.
Kalbino Žaneta Skersytė