Apie tai, kas yra kūrybingumas ir kuo jis skiriasi nuo kūrybiškumo, kaip ir apie daugelį kitų įdomių klausimų, „Meno bangų“ kūrybinės rezidencijos „Lygiadienio link“ dalyviai diskutavo nuo pirmosios rezidencijos dienos, o rugsėjo 19 d. tautodailininkas, tapytojas Arūnas Bėkšta rezidentus ir ignaliniečius pakvietė į kūrybingumo pamoką.
Pamokos metu per praktines užduotis menininkas atskleidė, kaip tekstai sužadina vaizdus, o vaizdai – tekstus. Tokią pamokos temą pakuždėjo paties tautodailininko kūrybinės inspiracijos – neretai jo paveikslus įkvepia tekstai. Kaip tik rezidencijos metu A. Bėkšta buvo susitelkęs į naują paveikslų ciklą „Pasaulis pro adatos akį“, kilusį iš Liudviko Jakimavičiaus eilėraščio: „Gražų pasaulį mačiau / pro adatos akį / prieš verdamas / storą / vilnonį siūlą.“ Viena tokia tapyta „adata“ kaip dovana liko Ignalinoje – „Saulėtekio“ sodyboje, jau trečius metus jaukiai priimančioje „Meno bangų“ rezidentus.
Kūrybingumo pamoka – ne vienintelė A. Bėkštos veikla rezidencijoje. Pirmosiomis rezidencijos dienomis bibliotekoje jis pristatė tapybos darbų parodą „Regėjimai“, kurioje kiekvieną paveikslą taip pat įkvėpė literatūros tekstai. A. Bėkšta – inteligentiškas, daug kuo besidomintis žmogus, į pasaulį žvelgiantis ne tik per meno, bet ir per mokslo prizmę, todėl itin įdomu klausytis jo pasakojimų apie kūrybą plačiąja prasme ir apie kiekvieną jo paveikslą, pasakojantį vis kitą istoriją.
Kūrybingumo pamokos metu jis dar kartą papasakojo apie savo paveikslus, apie tai, ko reikia tekstui, kad šis iššauktų vaizdą, pasakojo, kad skaitydamas poeziją prie suintrigavusių tekstų čia pat knygoje nusipaišo eskizą. Paskui „mokinius“ pasikvietė prie piešimo reikmenimis apdėlioto stalo ir padalino eilėraščius. Kiekvienas turėjo pasirinkti po tekstą ir jį nupiešti.
Antroje pamokos dalyje dalyviai žvelgė kita kryptimi – nuo vaizdo prie teksto. Išsirinkę labiausiai patikusį ar mintis labiausiai sujudinusį paveikslą turėjo sukurti tekstą: eilėraštį, prozos atplaišėlę arba tiesiog papasakoti, kokią istoriją regi paveiksle.
Aptardamas darbus A. Bėkšta atkreipė dėmesį, kaip skiriasi tuos pačius eilėraščius įvaizdinantys piešiniai ir tuos pačius paveikslus įžodinantys tekstai; o tai, pasak jo, lemia kiekvieno iš mūsų pasaulėjauta ir patirtys, tai, kaip kiekvienas suprantame daugiareikšmius žodžius.